Ako na prepis vlastníctva bytu

Chceli by ste kúpiť nový byt, no neviete čo budete potrebovať? Poradíme vám ako postupovať pri kúpe nového bytu a čo musíte vedieť. Kupovanie bytu stojí veľa peňazí a času. Ak sa rozhodnete pre pomoc z realitnej kancelárie, tak vás to bude stáť nemalé peniaze navyše. Často si berú províziu, ktorá síce zahŕňa rôzne poplatky, tie sú však často podstatne nižšie, ako by ste možno čakali. Keď sa to rozhodnete si to „obehať“ sami tak samozrejme, že ušetríte peniaze, no musíte mať na to dostatok času a na nič radšej nezabudnúť.

Ako na prepis vlastníctva bytu

V našom hlavnom meste je bytov neúrekom. Práve ponuka pre byty na predaj v Bratislave je najväčšia, je to naše najväčšie mesto, samozrejme aj dopyt je veľký. Je na vás, či sa rozhodnete pre nové byty v Bratislave alebo už starší byt. Tu však často nemáte na výber, ak hľadáte bývanie v centre, tam sú skôr staršie byty, pre zachovanie jeho historických budov. Nové byty sa dajú nájsť však často za výhodných cenových ponúk a výber nie je malý, za zmienku stojí ponuka na Finep.sk. O výhodách a nevýhodách staršieho bytu alebo bytu v novostavbe je veľmi veľa a bola by to informácii na minimálne na jeden článok.

Ako prvé, pri kúpe nehnuteľnosti by malo byť overenie nehnuteľnosti minimálne na katastri. Zmluvu odporúčame nechať vypracovať právnikom, pričom podpisovanie vykonať v jeho prítomnosti. Ak kupujete za značné finančné prostriedky, odporúčame využiť služby prostredníka – notára alebo právnika, ten podrží finančné prostriedky do doby, keď budú zmluvy podpísané a odovzdaná na kataster. Postup, ako na to, nájdete na stránkach Slovenskej realitnej kancelárie SORA v tomto článku.

Ako na prepis vlastníctva bytu

Ak už máte svoju budúcu nehnuteľnosť vybranú, overenú a vyriešené financovanie, na rad prichádza kúpno-predajná zmluva. Na uzatvorenie kúpno-predajne zmluvy budete potrebovať doklad totožnosti, pre overenie podpisu u notára. Zmluva a overenie podpisov sú prvé výdavky, ktoré budete mať pri kúpe. Pri poplatkoch sa vždy viete vopred dohodnúť s predávajúcim, kto čo bude platiť. Spolu so zmluvou sa podpisuje návrh na vklad. Katastrálne úrady majú následne 30 dní na rozhodnutie o návrhu na vklad.

Text a foto: PR